Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Klausimai
Array
(
    [questions.php] => Visi
    [questions.php?id=26] => Darbuotojai
    [questions.php?id=27] => Marketingas ir pardavimai
    [questions.php?id=28] => Mokesčiai
    [questions.php?id=29] => Reklama ir RSV
    [questions.php?id=30] => Technologijos
    [questions.php?id=31] => Teisė
    [questions.php?id=32] => Finansavimas
    [questions.php?id=33] => Verslo pradžia
)
Visi Darbuotojai Marketingas ir pardavimai Mokesčiai Reklama ir RSV Technologijos Teisė Finansavimas Verslo pradžia

Kaip vertinti ir optimizuoti nepabaigtus pirkimus?

Marketingas ir pardavimai

Remigijus Kuliešius
RAIBEC | Be efficient online
Vadovas / CEO
2019-07-16 11:10:33

Tai, ko klausiate, šiais laikais jau yra visa mokslo sritis, kurioje dalyvauja ne vienas, o skirtingų sričių specialistai. Sutrumpintai tai CRO (angl. Conversion Rate Optimisation) – optimizavimas konversijoms. Klausimas toks platus, kad galima dėstyti visą teoriją, kurios tikriausiai čia nesitikite. Įrankių vartotojų elgsenai tinklalapyje stebėti yra įvairių, bet jie gali parodyti tik dalį problemų ir tos problemos yra techninės. Jeigu neturite patirties ir žinių dėl klaidų identifikavimo technikos, vien įrankiai sunkiai padės.

Priežastys, kodėl vartotojai nekonvertuoja, gali būti:
Galiu duoti keletą paprastų ir lengvai išbandomų techninių patarimų bet kuriam verslui. Jeigu tai elektroninė parduotuvė, dažniausios problemos būna prekės užsakymo ir apmokėjimo procese. Atsižvelgiant į parduotuvės techninį sprendimą, procesas gali skirtis, bet paprastai tai sudaro tokios dalys:
  1. produktų peržiūra;
  2. krepšelio surinkimas;
  3. krepšelio peržiūra ir perėjimas į apmokėjimo procesą;
  4. pirkėjo duomenų patikslinimas arba registracija;
  5. pristatymo būdo pasirinkimas;
  6. apmokėjimo būdo pasirinkimas;
  7. atsiskaitymas arba užbaigimas.
Jeigu tinkamai sutvarkytas „Google Analytics“, tai skyriuose „Shopping Behavior“ ir „Check-out Behavior“ turėtumėte matyti, kuriame perėjime iš vienos būsenos į kitą yra didžiausias vartotojų srauto nukritimas. Ten, kur didžiausias nukritimas, ir yra problemos, kurias pataisę gautumėte didžiausią konversijos pagerėjimą.

Norėdami išsiaiškinti problemas ir nustatyti, kas trukdo vartotojams konvertuoti, atlikite nesudėtingą eksperimentą. Paprašykite pažįstamo pagalbos ir nesivadovaukite tik vieno žmogaus patirtimi, bet išbandykite bent su keliais. Sugalvokite užduotį, pavyzdžiui, surasti mūsų parduotuvėje X produktą ir nupirkti jį, pasirinkus Y apmokėjimo būdą ir Z pristatymo būdą. Papildomai reikėtų užsakyti A priedą. Duokite šią užduotį ir paprašykite, kad žmogus komentuotų procesą, kas vyksta, ką jis daro, mato, kaip jam sekasi, ką jis galvoja. Stebėkite vykstantį procesą ir tikrai atrasite vietų, kur vartotojas stringa, susiduria su nepatogumais. Tą patį daryti reikėtų asmeniniame kompiuteryje ir išmaniajame įrenginyje atskirai, nes vartotojų patirtis yra skirtinga. Tai nėra tikrasis CRO, kaip turėtų būti atliekamas, nes prielaidos nėra patvirtinamos daugumos statistine imtimi ir gali būtų klaidingos dėl testuotojo asmenybės. Dideliems verslams vadovavimasis paviršutinėmis išvadomis gali pridaryti didelių nuostolių. Smulkiems verslams pasekmės nebūtų tokios skausmingos, todėl tai gali būti vienas pigiausių ir lengviausių būdų pasitikrinti bei rasti klaidas.