Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Kokių savybių reikia rinkodaros specialistui?

Ieva Kniukštienė
2019-11-08 13:00:53
„Rinkodaros specialistų rinkoje šiandien reikia daugiau nei bet kada. Paklausa yra labai stipriai padidėjusi ir rinkodaros specialistų šiuo metu ieškoma net daugiau nei pardavėjų. Vis daugiau vadovų siekia turėti kuo daugiau ateinančių klientų, daugėja kanalų, kuriuos vis sunkiau valdyti, tad reikia ir žmonių, gebančių tai daryti“, – savo pranešimą konferencijoje „Full Digital“ pradėjo agentūros „People Link“ vadovaujančioji partnerė Jurgita Lemešiūtė, pristatydama vyraujančias rinkodaros specialistų paieškos tendencijas.

Dažnai kyla diskusijų, kas apskritai yra rinkodara: ar tai menas, ar skaičiai, ar reklama, ar platesnė komunikacija. Pašnekovė įsitikinusi, kad kiekvienas gali surasti sau patogų ir mėgstamą kelią, nes rinkodara šiais laikais iš tiesų apima viską.

Universalumas ar specifiškumas?

J. Lemešiūtė atskleidžia, kad, gavus užduotį atrinkti įmonei rinkodaros specialistą, visų pirma iškeliamas klausimas, ar reikalingas universalus, ar specifinių žinių turintis asmuo.

„Vienas esminis patarimas kiekvienam rinkodaros specialistui: jeigu jūsų karjeros tikslas – rinkodaros vadovo darbas, tuomet reikalingas platesnis suvokimas“, – pabrėžia pašnekovė.

Kitas būdas, kaip skirstomi rinkodaros specialistai, yra žiūrėti į asmens profilį. J. Lemešiūtė patikslina, jog svarbu, ar žmogus yra orientuotas į prekių ženklo komunikaciją, žinomumo didinimą, ar daugiau dėmesio sutelkia į skaičius ir pardavimų skatinimo procesus.

„Dažnai vietinėje rinkoje dirbančiose kompanijose prireikia platesnės kompetencijos rinkodaros specialistų, o agentūrose ir globalesnėse kompanijose dažniau reikia siauresnės, tačiau gilesnės kompetencijos“, – sako „People Link“ vadovaujančioji partnerė.

J. Lemešiūtė pastebi, kad mažoje Lietuvos rinkoje nebus galimybių rinkodaros skyriuose turėti po keliasdešimt žmonių, kurie specializuotųsi dirbti tik su vienu kanalu. Anot jos, neverta pykti, kai iš rinkodaros specialisto įmonė tikisi universalumo, tačiau jeigu tokia situacija netenkina, tuomet darbo vertėtų pasiieškoti kitokio tipo įmonėse, pavyzdžiui, agentūrose ar globaliose organizacijose.

Kaip stiprinti kompetenciją?

Norint išlikti šiuolaikinėje darbo rinkoje ir užimti aukštą poziciją, svarbiausia yra trijų rūšių kompetencija.

„Pirmiausia yra profesinė kompetencija, tačiau ji yra tik viena iš trijų sudedamųjų dalių. Vadinasi, jūs galite mokytis, kiek norite, bet kitos dvi kompetencijos yra ne mažiau svarbios – tai jūsų komunikaciniai ir asmeniniai gebėjimai“, – vardija pašnekovė.

Anot J. Lemešiūtės, kalbant apie profesines kompetencijas, šiuo metu darbdaviai dažniausiai prašo tendencingų kriterijų: „Vienas esminių – skaitmeninių kanalų išmanymas. Šiandien, ieškodami specialisto net mažiausiai įmonei, vadovai įvardija būtent šią kompetenciją. Kita iš krypčių, kurią mes labai jaučiame rinkoje, yra patirtis su tarptautiniais kanalais ar tarptautiniais produktais. Rekomenduočiau ieškoti kuo daugiau galimybių dirbti su kuo platesne geografine plotme: ieškokite partnerių, savanoriaukite, dirbkite kaip laisvai samdomi specialistai. Tokios patirties šiuo metu rinkoje labai reikia.“

Viena svarbiausių kompetencijų, kurią išskiria darbdaviai, yra analitiškumas. „Rinkodarininkai dažnai turi tapti ir matematikais. Rinkoje labai norima, kad jie mokėtų analizuoti, dalinti duomenis, juos skaičiuoti, dėlioti tinkamais metodais“, – sako pranešėja.

Be to, yra dvi sritys, kuriose galima sėkmingai specializuotis ir judėti į savo karjeros aukštumas. Pašnekovė atskleidžia, kad vis daugiau ieškoma specializuotų rinkodaros specialistų, dirbančių su vartotojų patirtimi, ir tokių, kurie gebėtų užsiimti produktų vystymu.

Darbuotojų paieška kinta

J. Lemešiūtė tikina, kad darbdaviai keičia paieškos tendencijas, tad itin svarbūs tampa komunikaciniai gebėjimai ir asmeninės savybės.

„Jūsų reputacija yra beprotiškai svarbi. Šiandien turbūt nėra nė vieno žmogaus, kuris nebūtų nors kiek matomas socialiniuose tinkluose. Jūs turite suprasti, kad dalis darbdavių tikrai pasitikrina socialinių tinklų profilius. Vidinei karjerai puikus kelias yra bendradarbiavimas su kitais departamentais. Pavyzdžiui, jeigu dar kol kas nedirbate su personalo skyriumi, pasisiūlykite jiems padėti stiprinti įmonės kaip darbdavio įvaizdį. Arba pardavimų skyriui galite padėti suvaldyti kliento pardavimų kelionę. Tai yra puiki galimybė ir patiems praplėsti savo kompetencijų galimybes, ir kurti bendrą specialisto įvaizdį“, – pataria personalo atrankos specialistė.

Dar vienas neatsiejamas sėkmingos karjeros dėmuo – gebėjimas tinkamai prisistatyti. Deja, pašnekovė atskleidžia, kad tik trečdalis žmonių sugeba save pateikti taip, kaip yra iš tiesų.

„Pokalbio dėl darbo metu dažnas pervertina save. Visgi reikėtų suprasti, kad nė vienas nenori dirbti darbo, kuris netinka, todėl geriau save pateikti taip, kaip iš tiesų yra“, – įsitikinusi J. Lemešiūtė.