Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Idėją padiktavo didelį įspūdį palikęs filmas

Violeta Radzevičiūtė
2019-11-07 09:00:42
Laura Periokienė (30) pasakoja, kad jos verslo užuomazga galima vadinti prieš ketverius metus netikėtai sugalvotą mintį pačiai dekoruoti savo vestuvinę suknelę. Čia ir prasidėjo jos bei karoliukų ir kristalų draugystė, ilgainiui peraugusi į rankų darbo moteriškų papuošalų ir aksesuarų verslą „PerLau Design“.

Pirminė idėja buvo kitokia

„Mano vestuvių suknelės dekoras nebuvo įmantrus (visgi pirmieji mano dygsniai), bet man tai buvo ypatinga ir unikalu. Laikui bėgant tai virto hobiu, vėliau papildomo uždarbio veikla. Tiesa, pirminė mano idėja buvo drabužių dekoravimas, kas atrodė labai šaunu, nes galėjau žmonėms pasiūlyti atsinaujinti savo aprangą. Tačiau ši idėja didelio susidomėjimo nesulaukė ir, tiesą sakant, žinau, kodėl“, – savo istorija dalinasi verslininkė.

Anot L. Periokienės, tuomet tokie žodžiai kaip „rinkodara“ jai buvo svetimi. Tad drabužių dekoravimo idėjos plėtrai pritrūko kantrybės ir ji nusprendė pereiti prie sagių gamybos. „Pirmieji mano klientai ir gaminių egzaminuotojai buvo artimieji, draugai ir kolegos. Vėliau klientų ratas plėtėsi, taip pat plėtėsi ir papuošalų asortimentas. Kartu pati tobulėjau ir gamybos, ir rinkodaros srityje. Tam skyriau tiek laiko, kiek tuo metu pavyko suderinti su vaiko auginimo atostogomis“, – teigia pašnekovė.

Prekių ženklo „PerLau Design“ įkūrėja pasakoja, kad pradėti verslą paskatino artimųjų palaikymas ir patarimai, kurie skatino dar labiau stengtis ir tobulėti. Pirmieji pardavimai prasidėjo socialiniuose tinkluose. Vėliau moteris pradėjo dalyvauti mugėse, o ateityje planuoja atidaryti ir elektroninę parduotuvę.

Viskas vienose rankose

Anot verslininkės, jos kuriami papuošalai, visų pirma išskirtiniai tuo, kad viską, kas susiję su dizainu, gamyba, papuošalų pateikimu, ji daro pati. „Todėl visi gaminiai nuo idėjos iki realizavimo yra vieno žmogaus darbas. Taip pat skiriu itin daug dėmesio kruopštumui ir detalėms. Visas detales stengiuosi prisiūti, klijus naudoju minimaliai ir tik tada, kai tai neišvengiama. Man svarbu, kad gaminys atrodytų patraukliai net ir iš blogosios pusės. Ir džiaugiuosi, kad klientės tai labai vertina“, – sako papuošalų kūrėja.

„PerLau Design“ papuošalai ir aksesuarai neabejotinai išsiskiria ir savo forma. „Dar jaunystėje didelį įspūdį paliko filmas „Laumžirgis“ (angl. Dragonfly). Todėl pradėjau domėtis laumžirgiais ir pastarieji greitai pelnė mano simpatiją. Jie grakštūs ir užburiantys, o jų charakteristika įspūdinga. Taip išėjo, kad vieni pirmųjų mano gaminių buvo mažos sagės – laumžirgiai, kurie neliko nepastebėti. Vėliau atsirado ir įvairūs vabalai, vabzdžiai. Man patinka analizuoti jų anatomiją, vis galvoju, kaip tiksliau ją atkartoti. Kartu sužinau daug įdomios informacijos apie vabzdžių pasaulį. Ir dar mane žavi toks paradoksas, kad dažniausiai moterys bijo arba nemėgsta vabzdžių, bet tokius papuošalus ar aksesuarus nešioja su mielu noru“, – pasakoja papuošalų kūrėja.

Pašnekovė pripažįsta, kad šiuolaikinėje rinkoje konkurencija tarp papuošalų kūrėjų ir pardavėjų išties didelė, o įvairių lietuviškų kokybiškų gaminių pasiūla dar didesnė. „Nustebinti, sužavėti klientą darosi tikrai sudėtinga. Kitas dalykas – mugės. Jos vyksta labai dažnai, mugių mokesčiai gana dideli, didelio pirkėjų srauto nepritraukia, perkamoji galia sumažėjusi. Kiekvienąkart turiu pasverti, ar dalyvauti mugėje iš tiesų apsimoka. Kartais paskyrus tą sumą mokamai reklamai, efektas didesnis. Kita vertus, prarandamas gyvas bendravimas, ryšys su klientu“, – verslo iššūkius atskleidžia L. Periokienė.

Nuolatinis domėjimasis ir tobulėjimas

Galimybę kurti tai, kas patinka, dirbti laisvu grafiku ir, žinoma, užsidirbti iš širdžiai mielos veiklos moteris įvardija kaip didžiausius savo plėtojamo verslo pranašumus. „Taip pat galiu tobulėti ne tik papuošalų gamybos, bet ir kitose srityse: rinkodara, grafinis dizainas, internetinių svetainių kūrimas ir administravimas, socialinių tinklų valdymas ir kt. Aišku, galima samdyti tų sričių profesionalus, bet turėti bent pagrindinių žinių bagažą, manau, būtina“, – įsitikinusi prekių ženklo „PerLau Design“ įkūrėja.

Geriausiai pažinti vartotojus bei jų poreikius, anot verslininkės, pavyksta su jais bendraujant tiesiogiai, dalyvaujant mugėse. „Tai leidžia matyti žmonių reakcijas, jie atvirai pasako, kas tinka, kas ne. Dauguma mano gaminių atsirado todėl, kad klientės to pageidavo. Stengiuosi išgirsti kiekvieno lūkesčius, bet tuo pačiu likti ištikima savo kūrybos stiliui“, – pasakoja pašnekovė.

Pradedantiesiems verslininkams L. Periokienė pataria tvirtai laikytis savo idėjos bei tikslo net ir tuomet, jei pradžioje nesiseka. „Taip pat manau, kad būtina domėtis pardavimais ir kita susijusia informacija. Iš tiesų veiklos pradžioje tam investicijų nereikia, nes nemokamos informacijos internete tikrai gausu. Bet jei kas nori greitesnio efekto, reikės samdyti specialistus. Taip pat svarbu analizuoti konkurentus, klientus ir visą gautą informaciją sumaniai pritaikyti savo versle“, – pataria verslininkė.