Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Inovatyvus požiūris padės išlaikyti kūrybingumą ir spręsti problemas kitaip

Agnė Kavaliauskaitė
2019-10-15 13:00:37
Ką daryti, jeigu darbe reikia kūrybiškumo, tačiau nepavyksta nieko įdomaus sugalvoti? Kaip išspręsti darbines problemas, kad jos daugiau nepasikartotų? Turbūt su šiomis situacijomis yra susidūrę dažnas iš mūsų ir greičiausiai iki šiol nežino efektyvaus tokių problemų sprendimo būdo. Įžvalgomis apie dirbtinio intelekto galimybes prekių ženklų komunikacijoje ir naujausiu problemų sprendimo būdu jau penktą kartą vyksiančioje konferencijoje „NEXT Economy“ dalinsis „Attention Insight“ vykdomoji direktorė Kamilė Jokubaitė ir „Lean LT“ įkūrėjas bei vykdomasis direktorius Vidas Petraitis.

Dirbtinis intelektas prekių ženklų komunikacijoje

„Dirbtinis intelektas (trumpiau – DI) tampa prekių ženklų komunikacijos skyriaus asistentu. DI leidžia greičiau atlikti užduotis arba pateikti reikalingus duomenis atsakingam žmogui, priimti duomenimis grįstus sprendimus. Mūsų kuriama dirbtinio intelekto sistema „Attention Insight“ leidžia per kelias sekundes įvertinti vartotojų dėmesį į interneto svetainę, nerenkant jokių duomenų ir neinvestuojant į srauto vedimą“, – teigia K. Jokubaitė.

Pašnekovė pasakoja, kad DI gali būti panaudojamas procesams optimizuoti ir rutininėms užduotims automatizuoti: „Pavyzdžiui, rinkodaros ekspertas atsako į kelis klausimus ir jam sugeneruojamas unikalus logotipas, straipsnio karkasas ar puslapio struktūra. DI gali padėti dizaineriams sukurti daugybę dizaino variantų per trumpą laiką. Jis taip pat gali būti panaudojamas suasmenintoms turinio rekomendacijoms, pavyzdžiui, tam tikro straipsnio, vaizdo turinio ar paveikslėlio parinkimui pagal vartotojo interesus.“

Baimintis, kad DI greitu metu perims komunikacijos ekspertų darbą ir pats kurs komunikacijos turinį, tikrai nereikėtų. Pasak K. Jokubaitės, DI gali tapti puikiu pagalbininku atliekant kasdienes užduotis: „DI gali optimizuoti, pagreitinti tai, ką kiekvieną dieną atlieka šioje srityje dirbantys žmonės. Juk niekam nepatinka atlikti pasikartojančius veiksmus. Atiduokime tai dirbtiniam intelektui, o mes likime su kūrybiškumu, kaip tai panaudoti.“

Sprendimas, padėsiantis pamiršti problemas

Problemos, su kuriomis susiduriate darbe, gali būti lengvai išsprendžiamos. Harvardo verslo mokykloje patirties įgijęs V. Petraitis sako, kad PDCA problemos sprendimo būdas padeda iš šalies pažvelgti į problemą ir ją efektyviai išspręsti: „Nei mokykloje, nei universitete ir dažnai pačiose organizacijose mūsų nemokė, kaip išspręsti problemą. To išmokus galima išspręsti tikras problemas, kurios iki tol atrodo neišsprendžiamos.“

PDCA – tai planas (angl. Plan), vykdymas (angl. Do), tikrinimas (angl. Check) ir veiksmas (angl. Action). „Planuok, tada daryk – tai yra veiksmai. Tikrink, t. y. po kiek laiko patikrini, ar gavai rezultatą. Kita dalis, kuri yra labai svarbi, bet dažnai praleidžiama organizacijose, yra veik, t. y. ką mes dabar pakeisime tame procese, kad bet kokio pobūdžio problemos daugiau nepasikartotų. Tai reiškia, kad reikia pakeisti tam tikrus įpročius, kurie buvo iki tol, kol dirbome, taip pat resursus, procedūras ir t. t.“, – plačiau PDCA komentuoja V. Petraitis.

Pašnekovas atkreipia dėmesį į tai, kad 80 proc. problemos sprendimo yra jos supratimas. Žmonės yra įpratę iš karto spręsti problemą ir pamiršta svarbiausius aspektus. „Tai reiškia, kad mūsų veiklų planai stipriai išsiplečia, įtraukiame daug žmonių, išeikvojame daug resursų ir maksimaliai išsprendžiame problemą. Tačiau ne visą laiką galime pasakyti, kokios buvo pagrindinės priežastys, kurias išsprendę gavome šį rezultatą“, – apie kitokį problemų sprendimų būdą kalba „Lean LT“ įkūrėjas ir vykdomasis direktorius.

V. Petraitis siūlo vadovams dirbtinai kurti problemas įmonėse. Tuomet bus galima ne tik patikrinti darbuotojus, kaip jie susidoroja su problemomis darbo vietoje, bet ir suprasti, kodėl kyla tam tikrų problemų ir kaip joms reikėtų užkirsti kelią.

Šios ir kitos aktualios temos bus aptariamos didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ spalio 22 d. organizuojamame renginyje „NEXT Economy“. Čia bus pristatomos verslui aktualios temos, aptariami technologiniai iššūkiai ir ateities rinkos tendencijos. Renginio partneriai: advokatų kontora „Primus Derling“, didžiausias naujienų portalas „Delfi“, Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA), verslo miestelis „Technopolis“, spaudos profesionalai „Spaudos departamentas“.