Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Pasiūlė sprendimą, kaip kelis kartus efektyviau valdyti logistikos procesus

Ieva Kniukštienė
2019-09-11 09:00:23
Nors logistikos sektorius yra vienas didžiausių pasaulyje, jame dažnai vis dar stinga skaitmeninimo galimybių. Startuolis „GoRamp“ nutarė išspręsti uždarose „Excel“ formose užsiliekančios informacijos problemą, perkeldamas kasdienę logistikos veiklą į debesijos aplinką. „GoRamp“ vadovas Jevgenij Polonis pasakoja, kad sukurta platforma padeda gamybos ar prekybos įmonių vadovams ir vadybininkams koordinuoti visus transporto užsakymus bei srautus debesijos pagrindu sukurtoje transporto valdymo sistemoje.

Sujungia visas logistikos dalis

Startuolio sukurtoje platformoje kiekvienos įmonės vadovas gali susikurti savo profilį, kuriame ras sau pritaikytą, specifinę, specializuotą ir centralizuotą logistikos vadybos procesą.

„Sistema leidžia automatizuotai keistis informacija tarp gamintojo ir jų partnerių realiuoju laiku. Kiekviena kompanija gali pasikviesti į savo profilį logistikos partnerius ir einamuoju laikotarpiu matyti atnaujinimus apie krovinio pristatymą, naujausius pasikeitimus bei dokumentus, centralizuotai organizuoti ilgalaikių sutarčių pirkimus bei valdyti sandėlio apkrovimą, atsižvelgdama į atvažiuojančių mašinų rezervuotus laikus. Tai padeda padidinti logistikos efektyvumą, išvengti informacijos pasimetimo ar duomenų perdavimo vėlavimo. Sistema gali veikti kaip atskiras internetinis transportavimo priežiūros modelis arba būti integruota į egzistuojančią ERP sistemą kaip galimybė visiškai automatizuoti logistikos procesus“, – sako J. Polonis.

Itin tinka SME įmonėms

Paklaustas apie didžiausius rinkoje veikiančius konkurentus, pašnekovas pabrėžia, kad didžioji dalis IT sprendimus logistikai siūlančių verslų į kiekvieną procesą žvelgia kaip į atskirą detalę ir automatizuoja ar skaitmenina atskirai sąskaitų siuntimo įrankius, transporto paslaugų pirkimus, atviras transporto biržas ir pan., tačiau neapima viso transporto srautų valdymo klausimų.

„Tai nėra naudinga krovinių srautus valdančioms gamybos kompanijoms, nes tokiu atveju jiems reikia sekti labai daug skirtingų procesų. Taip jiems iškyla vienas didžiausių iššūkių – sekti ir analizuoti daug duomenų, kurti ataskaitas rankiniu būdu, surenkant informaciją iš skirtingų šaltinių, todėl atsiranda informacijos vėlavimas arba net pasimetimas ir nėra galimybės turėti atsekamumą“, – atskleidžia pašnekovas.

Visgi J. Polonis pripažįsta, kad rinkoje yra tiesioginių konkurentų, veikiančių panašiai kaip „GoRamp“ ir savo veiklą telkiančių Vokietijoje bei Prancūzijoje. Šie konkurentai koncentruojasi į didžiąsias tarptautines kompanijas, siūlo brangią kainodarą ir todėl padengia tik apie 10 proc. rinkos. „O kas padengs likusią dalį?“ – svarsto pašnekovas, pridurdamas, kad „GoRamp“ orientuojasi į pigesnę kainodarą, nes nori būti prieinami ir mažiesiems.

„Vienas didesnių mūsų konkurencinių pranašumų yra galimybė pasiūlyti logistikos vadybos procesus smulkioms ir vidutinėms (SME) įmonėms. SME įmonės susiduria su tomis pačiomis logistikos problemomis kaip ir didieji žaidėjai: decentralizuota informacijos kaita, nenumatyti pokyčiai sandėliuose, daugybės sąskaitų išrašymas ir priežiūra. Jiems taip pat svarbu turėti automatizuotus logistikos procesus“, – įsitikinęs J. Polonis.

Ilgametė patirtis

Trys „GoRamp“ bendraautoriai daugiau nei du dešimtmečius dirbo logistikos industrijoje ir visi pastebėjo tą pačią problemą, paskatinusią imtis startuolio veiklos.

„70 proc. darbo laiko visada skiriama mechaniniams darbams: vidinei informacijos sklaidai, kainų deryboms, pristatymo galimybėms styguoti. Visgi dėl didelio srautų ir dažno informacijos atsinaujinimo niekas nežino ir neturi tikslios informacijos, nes kažkurioje grandinės dalyje dienos metu informacija jau spėjo pasikeisti. Kartais nutinka taip, kad tam tikra informacija apskritai pasimeta, o visa tai sukelia problemų ir kitiems darbuotojams, pavyzdžiui, vairuotojai turi ilgai laukti sandėliuose, kol galės pasikrauti prekes, nes informacija apie jų duomenis arba produkcijos paruošimo laiką kažkur užsiliko“, – pasakoja J. Polonis.

Prieš metus su realia platforma startavęs verslas, anot vieno iš jo įkūrėjų, susidūrė su esmine problema – kaip sukurti produktą, kuris apimtų visą logistikos grandinę, bet kartu būtų itin paprastai valdomas. Regis, startuoliui tai puikiai pavyko, nes mažiau nei per vieną dieną bet kuri įmonė gali prisijungti ir supaprastinti bei automatizuoti savo logistikos vadybos procesus.

Sulaukė pripažinimo
Į Baltijos ir Lenkijos rinkas dėmesį kol kas sutelkęs startuolis kaip vieną didžiausių problemų šiuo metu įvardijo žinomumo trūkumą, nes dar yra daugybė įmonių, kurios apsunkina savo logistikos procesus vien todėl, kad nežino, jog rinkoje jau egzistuoja visoms įmonėms finansiškai įkandamas įrankis. Komanda aktyviai dirba šiuo klausimu, o įdirbis netruko būti pastebėtas ir startuolis pritraukė savo pirmąsias investicijas.

„Pirmuosius pusantrų produkto kūrimo ir testavimo metų veikėme iš asmeninių lėšų. Šį balandį pritraukėme investiciją bei akceleravimo galimybę viename labiausiai patyrusių verslo akceleratorių Europoje „Startup Wise Guys“, – džiaugiasi J. Polonis.

Šiuo metu startuolis aktyviai ieško potencialių investuotojų tolesnei savo verslo plėtrai.

Ambicingi planai

Startuolis „GoRamp“ jau gali pasigirti gana solidžiu verslo pradžios įdirbiu. Kompanijos platforma naudojasi 12 gamybinių, 250 transportavimo kompanijų ir 500 aktyvių vartotojų.

„Ypač džiaugiamės, kad gamybos ir prekybos kompanijos supranta problemą bei produkto kuriamą naudą ir yra suinteresuotos mūsų sprendimu. Aktyviai bendradarbiaujame su Baltijos šalių įmonėmis ir per ateinančius kelis mėnesius planuojame kelis kartus padidinti vartotojų skaičių bei dar labiau įsitvirtinti regione“, – pasakoja pašnekovas.

Per artimiausius 6–9 mėnesius startuolis tikisi tapti pirmaujančia transporto vadybos sistema Baltijos šalyse ir dirbti su dauguma didžiųjų gamybos bei prekybos kompanijų.

„Mes norime tapti lyderiaujančia transporto valdymo sistema regione. Siekiame įgyvendinti savo tikslą įrodyti, kad kiekviena įmonė, neatsižvelgiant į dydį, galės nesudėtingai valdyti visus logistikos procesus nuo kainos gavimo iki automatizuoto sąskaitų nuskenavimo už kiekvienam prieinamą kainą“, – atskleidžia J. Polonis.