Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Sulaukę 300 tūkst. eurų investicijos, planuoja plėtrą naujoje rinkoje

Ieva Kniukštienė
2019-09-04 09:00:02
Inovatyvus lietuvių startuolis „Monimoto“, siūlantis motociklams skirtas išmaniąsias signalizacijų sistemas, pritraukė 300 tūkst. eurų investiciją iš rizikos kapitalo fondo „Iron Wolf Capital“. Startuolio įkūrėjas Rolandas Dranseika sako, kad ši investicija padės patekti į naują rinką – Jungtines Amerikos Valstijas.

Atgaivino pamirštą idėją

Kaip jau seniau rašė „BZN start“, startuolio užuomazgos atsirado gerokai anksčiau, nei buvo sukurtas realus produktas. Išmaniosios apsaugos idėja kilo dar tada, kai verslo partneris Andrius Rimkūnas-Bruno pasiūlė sukurti išmanųjį raktų pakabuką, skirtą paieškai telefonu. Tai tapo savotišku dabartinės idėjos pirmtaku. Vėliau pirmuosius prototipus komanda bandė parduoti sutelktinio finansavimo platformoje, tačiau nesėkmingai, todėl idėją nugramzdino dar giliau į užmarštį. Visgi, radęs daugiau laiko, R. Dranseika susitelkė į „Monimoto“ idėjos plėtotę ir atgaivino sėkmingai veikiantį startuolį, sulaukęs verslo angelo investicijos.

„Nuo pirmos dienos, gavę verslo angelo Aurelijaus Rusteikos investiciją, dirbome su vieninteliu tikslu – pasiūlyti kuo geresnį produktą ir aptarnavimą, kurio reikia klientams. Investicijos pritraukimas neturėtų tapti tikslu. Įmonė pirmiausia turi kurti vertę klientui, bet ne akcininkams. Jei tai pasieksi, sėkmė ateis pati“, – atvirauja pašnekovas.

Visgi jis pripažįsta, kad finansinė parama yra labai naudinga ir dažnai net būtina verslo pradžiai, todėl džiaugiasi, kad ir pirmoji investicija iš A. Rusteikos, ir dabartinė investicija iš rizikos kapitalo fondo atkeliavo į startuolį dėl matomų realių rezultatų ir potencialios naudos vartotojui.

„Žinoma, kuo daugiau pritrauki kapitalo, tuo greičiau gali išvystyti produktą ir suburti profesionalų komandą, kuri tą produktą padės parduoti. Mūsų atveju investuotojai atėjo patys, pamatę pirmuosius rezultatus. Mes jų neieškojome, nors asmeniškai jau pažinojome iš ankstesnių susitikimų įvairiose konferencijose“, – sako R. Dranseika.

„Monimoto“ – tai prie motociklo tvirtinamas įtaisas, kuris veikia palydovinės navigacijos principu (GPS) ir atsiunčia pranešimą, jeigu transporto priemonė ima judėti, kai šalia nėra savininko su „Bluetooth“ ryšį palaikančiu valdymo pulteliu. Vėliau informacija apie priemonės judėjimą tam tikrais laiko intervalais siunčiama į telefoną kartu su GPS žymomis.

Plės veiklos lauką

Nuo pat startuolio įkūrimo pradžios verslininkas neslėpė, kad pagrindinė produkto rinka yra už Lietuvos ribų. Kol kas pagrindinė startuolio rinka yra Jungtinėje Karalystėje, tačiau komanda sėkmingai kuria prietaisą, kuris būtų tinkamas JAV, ir laukia starto šioje šalyje.

„Ruošiame prietaisą su 4G ryšio technologija. Su juo norime žengti į JAV rinką, kur motociklų yra aštuonis kartus daugiau nei kitur. Jungtinėje Karalystėje jų registruota apie 1,2 mln., Vokietijoje – gal apie 3 mln. ir t. t. Tad vien JAV rinka atsveria visas didžiąsias ES rinkas ir dar atkrinta poreikis versti dokumentus, lokalizuoti paslaugas ir samdyti palaikymo žmones, kalbančius įvairiomis ES kalbomis. JAV mes nesame investavę nė cento į rinkodarą, tačiau jaučiame mūsų produkto poreikį. Ten jau turime kelis šimtus klientų. Visgi jokiu būdu neatsisakome plėtros ir į Jungtinę Karalystę ar kitas ES šalis“, – sako R. Dranseika.

Nepamesti galvos

Paklaustas, kas yra sudėtingiausia, kai vadovaujamas startuolis pelno tokį pasitikėjimą ir sulaukia solidžių investicijų, R. Dranseika pabrėžia, kad svarbu nenuklysti į šalį ir sutelkti dėmesį į reikiamus dalykus.

„Po investicijos pirmiausia turime nepasirinkti per daug. Labai lengva nuklysti į šalį, nes produktą galima papildžius naujomis funkcijomis parduoti visai kitose vertikalėse. Fokusavimasis svarbiausia. Mes liekame motociklų GPS sekiklio gamintoju. Dabar stipriname komandą, tvarkomės su produkto vaikiškomis ligomis ir logistika“, – atskleidžia pašnekovas.

„JAV mes nesame investavę nė cento į rinkodarą, tačiau jaučiame mūsų produkto poreikį." R. Dranseika.


Ambicingi planai

Startuolis per savo gyvavimo laiką sugebėjo pademonstruoti rimtą augimą ir, pasak R. Dranseikos, nežada lėtinti savo tempų.

„Per porą metų pasiekėme daugiau nei 300 tūkst. eurų apyvartą, o šiemet norėtume baigti su 1 mln. eurų. Jei spėsime sertifikuoti naują produkto versiją JAV rinkai iki „Black Friday“, tam turime didelius šansus. Šnekamės su didžiaisiais JAV motociklų mažmeninės prekybos žaidėjais ir mobiliojo ryšio operatoriais. Pingant duomenų tarifams daiktų interneto (IoT) srityje ir atsirandant naujų ryšio technologijų, jau įmanoma vartotojams pasiūlyti patrauklių produktų, kur kartą sudėtų baterijų gali užtekti ir keleriems metams, taip apsaugant motociklą ar žoliapjovę“, – inovatyviais planais dalijasi pašnekovas.