Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Norėdama pristatyti savo miestą sukūrė dėliones

Lukas Paškevičius
2019-08-20 09:00:12

„Aš savo verslo net nevadinu verslu, tai man lyg projektas“, – teigia prieš pusmetį nuosavą verslą įkūrusi vilnietė Daiva Užuotė (45). Verslininkė pasakoja, kad idėja sukurti „Lieta dėliones“ kilo tuomet, kai užsienyje studijuoti pradėjusioms dukroms teko pristatyti savo miestą. Merginos ilgai galvojo, kaip įdomiai tai padaryti, ir sumanė, kad būtų galima pasitelkti dėlionę. „Tuo metu atlikome mažą rinkos tyrimą ir supratome, kad Lietuvoje tokios produkcijos gamintojų nėra. Nuo to viskas ir prasidėjo“, – pasakoja verslininkė.

Teko ieškoti alternatyvų užsienyje
Pokalbio pradžioje verslo įkūrėja paaiškina, kad daugeliui klausimų keliantis pavadinimas iš tiesų yra labai paprastas. „Lieta“ – tai vienas iš lietuviškų senžodžių ir viena iš mūsų valstybės kilmės teorijų. Dėl to šis žodis puikiai atspindi ir mūsų šalį.

Moteris mano, kad savo verslo idėją pradėjo įgyvendinti tinkamu laikotarpiu: „Kaip tik tuo metu man labai padėjo draugystė su sutikta talentinga grafikos dizainere Grete Milkintaite. Sutapo ir sumanytos idėjos, ir dizainerės požiūris.“

G. Milkintaitė labai tiksliai įgyvendino kūrėjos mintyse sudėliotą vizualiką. Atrodė, liko nebedaug, kad idėja būtų įgyvendinta, tačiau pirmieji iššūkiai prasidėjo tuomet, kai teko ieškoti spaustuvės, kuri galėtų pagaminti dėliones. Jaunam verslui ištiesti rankos Lietuvoje esančios spaustuvės neskubėjo, todėl teko ieškoti alternatyvų užsienyje. Tačiau verslininkė nepasidavė ir susirado spaustuvę, kurios specializacija – būtent dėlionių gamyba. „Įmonė gamina ir Vokietijos, ir Šveicarijos rinkai. Žinoma, čia taip pat reikėjo pastangų įtikinti, kad visiškai nežinoma kompanija gali pateisinti lūkesčius. Dirbame iki šiol, labai džiaugiuosi kokybe ir tokiu konstruktyviu bendradarbiavimu“, – prasitaria D. Užuotė.

Pradėjo nuo Kaziuko mugės
Komanda ilgai mąstė, koks variantas būtų pats priimtiniausias, kad užtektų laiko dėlionei sudėlioti ir tai būtų galima padaryti ne vienam, bet drauge su šeimos nariais ar draugais. Buvo siekiama, kad klientui ir dydis patiktų, ir būtų nenuobodu dėlioti. Dėl šios priežasties po kelių bandymų buvo pasirinktas optimalus variantas. 500 detalių atgulė į lietuvišką dėžutę, buvo supakuotos ir paleistos į prekybą. Sudėjus visas detales, gaunama šiek tiek didesnė nei A3 formato dėlionė.

Verslas startavo šių metų kovą. Prekyba prasidėjo nuo Kaziuko mugės Vilniuje. „Buvo didžiulis pirkėjų susidomėjimas – ir užsieniečių, ir mūsų šalies piliečių. Buvo džiugu matyti tikrai šiltą užsieniečių reakciją pamačius dėlionę. Jie matė dėlionėje jau aplankytus objektus ir dar neatrastas vietas. Jiems buvo tikrai įdomu tokį suvenyrą parsivežti. Taip pat stebėjosi vyresni žmonės, kurių anūkai ar giminaičiai išvažiavę į kitas šalis. Jie minėjo, kad galima nusiųsti emociją savo giminaičiams svetur“, – atskleidžia moteris.

Planuose ir kiti miestai
Pašnekovė teigia, kad labai norėtų atvaizduoti ir kitus miestus: „Turiu nemažai prašymų iš Panevėžio, Elektrėnų, Anykščių, Druskininkų. Mažesnius miestelius kartais net smagiau kurti. Nuvykus į mažesnes vietoves ir bendraujant su bendruomenėmis, teko išgirsti su užsidegimu vietinius pasakojant apie tas vietas, kurių net nesi girdėjęs.“ Verslininkė jiems atsako, kad daugelis net nesusimąsto, kiek visko galima išvysti savame krašte. Žmonės kartais net patys nustemba, kad jų nedideliame mieste galima tiek daug pamatyti, nuveikti.

Moteris prasitaria dažnai sulaukianti klausimų, kodėl kuriama ne Lietuvos dėlionė, o atskirų miestų, tačiau ji turi paprastą atsakymą: „Mes visi esame iš Lietuvos, tačiau iš skirtingų miestų, mes juk dažniau sakome „vilnietis“, „kaunietis“ ar „klaipėdietis“. Net ir tas pats turistas, kuris atvažiuoja į Lietuvą, dažnai nespėja aplankyti visų miestų ir visos Lietuvos. Dažniausiai tik tuos didžiuosius miestus ir garsiausius lankytinus objektus. Žinant, ką turi kiekviena vietovė, visa tai labai norisi perteikti dėlionėje. Taip pat norėčiau pabrėžti, kad nesiekiame tikslaus kartografinio atvaizdavimo, mes neturime tokio tikslo. Mums svarbiau perduoti emociją“, – atkreipia dėmesį verslo įkūrėja.

Dėlionė – unikali reprezentacinė priemonė
„Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad žmonės nori kitokių dovanų, kitokios reprezentacijos. Juk neretai norime padovanoti kažką naujo, dar nematyto. Vykdami į svečius antrąkart jau nenorime vežti gintaro ar to, ką jau gavėjas gali turėti, todėl stengiamės rinktis kitas alternatyvas, kurių vis dažniau atsiranda“, – džiaugiasi D. Užuotė.

Pačioje pradžioje verslą aplankė sėkmė: „Viena Klaipėdos kompanija, kuri užsiima jūriniais kroviniais, į parodą užsienyje nusivežė Klaipėdos dėlionę. Tai buvo labai džiugu ir man, ir jiems – buvo puiki Klaipėdos uosto reprezentacinė priemonė. Paklausta apie klientus, verslininkė sako, kad jų yra įvairių. Tai gali būti pavieniai žmonės, kompanijos, aktyviai bendradarbiaujama su Vilniaus miesto savivaldybės Užsienio ryšių ir turizmo skyriumi. Kartais dėlionę įsigyja tėvai su vaikais, sudėlioję pasakoja istoriją. Taip pat tarp klientų yra ir privačių mokyklų.

Tikėkite savo idėja ir viskas išsipildys
Pačioje pradžioje prireikė nemažai investicijų, tačiau verslininkė tikisi, kad, praėjus metams nuo oficialaus starto, jau bus galima džiaugtis pirmąja investicijų grąža. Kreipdamasi į pradedančiuosius verslininkus, D. Užuotė atkreipia dėmesį į opią problemą: „Dažnai susiduriame su jaunųjų kūrėjų problema, kai bandoma kopijuoti idėjas. Tad palinkėčiau ne kopijuoti, o sukurti kažką savito. Taip pat manau, kad nereikia kažko baimintis, reikėtų bandyti ir siekti užsibrėžto tikslo. Linkiu nebijoti ir laikytis savo vizijos. Kartais ilgesnis, galbūt ne toks tiesus, takelis iki pirmosios sėkmės atveda į tai, ką norite realizuoti. Jei turite tikslą, viziją, jei tikite ja, tuomet taip ir bus. Tikėkite savo idėja ir viskas išsipildys.“