Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Nostalgija antikvariniams daiktams, įkvėpusi verslo idėją

Inga Rauluševičienė
2019-06-14 09:00:53
Marijampolietė Gabrielė Venckutė (26), nuo mokyklos laikų ieškojusi kūrybinių sprendimų, save atrado „Nostalgijos dirbtuvėse“ iliustruodama senovinius daiktus ir juos paversdama dvasingais.

Jau mokykloje nemėgo standartų

Tapyba, iliustravimas, dailė jau nuo mažų dienų buvo šalia kūrėjos G. Venckutės. „Visas kūrybinis kelias prasidėjo nuo dailės būrelio Marijampolės dailės mokykloje, vėliau tai pastūmėjo pasirinkti grafinio dizaino ir leidybos specializacijos studijas. Būdama vos trejų metukų, piešiau knygelių iliustracijas, o vidurinės mokyklos dailės pamokose nepritapau, nes norėjosi laužyti standartus ir piešti visiškai kitaip – taip, kaip aš noriu. Greičiausiai taip ir gimė polinkis iliustruoti, vėliau tapęs ne tik studijų mokslu, bet ir pragyvenimo šaltiniu“, – prisimena pašnekovė.

Ilgainiui iliustracijų piešimas ir įgytos žinios studijų metu atvėrė galimybių sujungti prigimtinį talentą ir technologijų išmanymą į visumą, tad kūryba persikėlė į logotipų smulkiam ir stambiam verslui kūrimą, kai logotipo kūrimo programa ir akvarelės potėpis išgauna unikalų rezultatą – tam tikro produkto ar paslaugos įvaizdį. Nors ir atiduoda visą save kūrybai teptuku, tolesnė G. Venckutės vizija – kūrinių pritaikymas leidybai, kaip knygų iliustracijos, arba dailės meno ir psichologinės terapijos sujungimas, kuris padėtų žmonėms į supantį pasaulį pažvelgti kitu kampu, išsilaisvinti iš monotonijos, kasdienybės, rutinos.

Kurti įkvepia daiktai, o pirkėjus – sentimentai

„Nostalgijos dirbtuvių“ kuriamuose darbuose figūruoja nostalgiška, sentimentali praėjusio laikotarpio stilistika ir tematika, koloritas, pablukusi spalvų paletė ir šešėlių žaismas. Idėjas įkvepia kiekvieną dieną matomi daiktai, skersgatvių fragmentai, sienų detalės. Gal skamba kiek keistai, bet juose neturi būti gamtos, nes visus daiktus, regimus aplinkoje, siekiama paversti dvasingais, gyvais, lyg pasakojančiais savo istorijas. Norima, kad klientams tai sukeltų nostalgiją, prisiminimus iš praeities, to laikotarpio, kuriame patys ar jų protėviai gyveno, o visa tai perkeliama į iliustruotus atvirukus, mažus paveikslėlius ar interjerui papuošti puikiai tinkamus didelius paveikslus, knygų skirtukus. Kūrėja patirties dažnai semdavosi ir atkreipdavo dėmesį į dailininkų piešimo procesą, spalvinę gamą, detales, niuansus. Fotografuodavo kitų kūrybą ir bandydavo pati perteikti savo potėpiais, unikalumu, sumanyta vizija.

„Esu surengusi aštuonias savo kūrybos parodas Lietuvos miestų viešosiose erdvėse ir keletą Didžiosios Britanijos bei Maroko galerijose. Taip pasidalinu, kviečiu žmones atrasti vizualias istorijas, kuriu grįžtamąjį ryšį su lankytojais, žinomumą, išliekamąją vertę. Ypač koncentruojuosi į įvairios lietuvių literatūros, publicistikos leidybą, kurioje galima rasti ne vieną mano iliustraciją. Pakliūti ir būti atrinktai kaip leidinių iliustruotojai – milžiniškas laimėjimas, kurio kelias nelengvas, atimantis daug jėgų komunikuojant su dešimtimis įmonių, organizacijų, ir niekada nežinai, ar nusišypsos sėkmė ir kūriniai bus publikuojami šalia svarbių tekstų“, – patirtimi dalijasi menininkė.

Kiekvienąkart po parodos atvertus linkėjimų knygos puslapį, graudina lankytojų įrašyti žodžiai ir mintys. Tai suteikia dar daugiau polėkio kūrybiniams išgyvenimams, atsiskleidžiantiems darbuose. Pagrindinis tikslas – kuo plačiau bendradarbiauti su leidybos įmonėmis, knygų autoriais, sukurti keletą unikalių projektų Lietuvoje.

Ieško kūrybinių sprendimų

G. Venckutė nedrįsta savęs vadinti dailininke, greičiau kūrybinių sprendimų ieškotoja tokiose srityse kaip reklama, grafinis dizainas ir estetinis iliustracijų pateikimas. Ji kruopščiai atsirenka ne tik ką iliustruoti, bet ir kur. Tad ilgai ieškota ir atrasta šilkografinės spaudos įmonė sostinėje puikiai atitiko autorės lūkesčius ir bendrą požiūrį į kokybę: kūriniai neturi būti iškraipyti, o atitikti originalią versiją, lyg būtų ką tik nupiešti. Juk kiekvienas kūrinys užima itin daug laiko nuo jo idėjos, dydžio iki apčiuopiamo pateikimo užsakovui, dažniausiai tai užtrunka nuo keturių iki septynių mėnesių.

Kūriniai populiarūs ir Maroke

„Teko išvykti pagal studijų mainų programą į Portugaliją. Vėliau išsikėliau iššūkį viena išvykti į Maroką: užsimojau be kalbos ir pažinčių rato surengti parodas, išleisti atvirlaiškių seriją, surasti, kas užsiims prekyba. Ten pat dirbau anglų kalbos mokytojos asistente, kūriau dizainą iliustracijai, kuri buvo viešai eksponuota kaip reklaminis stendas, ir tai buvo pirmasis mano darbo rezultatų vaisius! Norėjau ne tik pakeisti aplinką, bet ir kūrybiškai save atrasti, tad nenusivyliau pasirinkusi ypatingą miestą Tanžerą, apsuptą vandenyno, šalia nuolat jutau afrikietišką ir europietišką pulsą. Šiame mieste dar trūksta visiško civilizuoto judėjimo, bet ypatingas jis tuo, kad čia gyveno ir kūrė daug žymių pasaulio menininkų ir rašytojų, atlikėjų, pati aplinka įkvepia, užburia neįprasta aura ir ryškių spalvų gama“, – pasakoja menininkė.

„Dažniausiai perkamos iliustracijos su senovinių radijo, dviračio, autobuso, karuselių, cukraus dėželių fragmentais." G. Venckutė


G. Venckutę visada traukė jūrinės valstybės. Surengtos autorinės kūrybos parodos sulaukė susidomėjimo iš vietinių gyventojų ir atkeliaujančių turistų, daugiausia prancūzų, ispanų, britų, vokiečių, kurie ir tapo pagrindiniais pirkėjais. Nors kūrinių kolekcijos yra pastelinių spalvų, būdingesnių šaltoms kultūroms, tačiau toje šalyje tai buvo savotiška egzotika ir reakcijos tik teigiamos. Kūrėja džiaugiasi, kad savo talentus, pomėgį, kompetencijas ir gimusias idėjas iš kelionių gali sujungti į visumą, jos puikiai dera tarpusavyje ir papildo finansinę kišenę.

Siekia bendradarbiauti su leidybos įmonėmis

Pasak iliustruotojos, kūriniais domisi ar juos įsigyja jaunesni žmonės – 20–35 metų amžiaus. Jie mėgsta ką nors subtilesnio, turi estetinį suvokimą, nori išskirtinės dovanos artimiesiems ir dažniausiai pasirenka atvirukus ar nedidelio formato paveikslėlius.

Kelias į žinomumo ir pripažinimo vertės sukūrimą sudėtingas ir ilgas. Pastaruoju metu G. Venckutė kreipiasi pati, ieško ryšių, komunikuoja nuotoliniu būdu ir taip atsiranda galimybių atsidurti šalia publikacijų su savo kurtomis iliustracijomis. „Nostalgijos dirbtuvių“ kūryba puošia kultūros ir meno leidinių „Cikados“, „Durys“ puslapius, greitai pasirodysiančios autorės Stefanijos Navickienės knygos „Piligrimai be grimo“, Žydrės Dargužytės „Rašymo terapija. Nuo žodžio iki jausmo“ viršelį.

„Dažniausiai perkamos iliustracijos su senovinių radijo, dviračio, autobuso, karuselių, cukraus dėželių fragmentais. Teko dalyvauti AP galerijoje organizuotame renginyje „Meno degustacija“ Užupyje, kur buvo atrinkta ir eksponuojama mano darbų. Pasiruošimo darbai nelengvi, įskaitant kūrinių atranką, pakavimą, siuntimą ir nerimą, ar pateks į kolekciją ir pritrauks potencialių pirkėjų. Sudėtingiausia šiame kūrybos ir verslo procese laviruoti tarp autentikos ir pripažinimo, nes tai nėra masinė gamyba ir prekyba“, – paaiškina menininkė.

„Laikykitės to savo pasirinkto kelio, braižo, stiliaus. Net jeigu tai itin savita, nepopuliaru, itin subtilu. Turėkite savo kalbą ir turinį. Kurdami nuolat pagalvokite, ar tai turės vertę po 50, 100 metų ar net vėliau“, – pataria verslininkė.

„Nostalgijos dirbtuvės“