Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Griauna nuostatą, kad kavą paskrudinti moka tik italai

Loreta Lileikienė
2019-05-06 09:00:53
Kaunietis Andrius Montvilas (34), kilęs iš Šilalės rajono, kartu su savo svainiu Remigijumi Svotu (36), gyvenančiu Vilkaviškyje, prieš trejus metus sumanė kurti bendrą verslą ir pasirinko kavos skrudinimo bei pardavimo sritį – sukūrė šviežios kavos prekių ženklą „Coffee Cruise“. Pradėję nuo elektroninės ir fizinės parduotuvės atidarymo Kaune, po kurio laiko įkūrė ir nuosavą šviežios kavos skrudyklą.
 
Auganti kavos kultūra ir sukaupta patirtis

Pasak dviese besidarbuojančių vyrų, viskas įvyko gana natūraliai. „Abu esame ne tik geri kolegos ar draugai, bet ir giminaičiai, todėl įvairios kylančios idėjos dažnai būna apsvarstomos kartu. Taip buvo ir šį kartą. Kavos rinka Lietuvoje yra auganti ir žmonių domėjimasis kava, jos kultūra bei įvairiais paruošimo būdais vis didėja, todėl apsispręsti nebuvo sunku, ypač turint ilgametę patirtį šioje srityje. Rinkos pažinimas leido gana greitai ir efektyviai suplanuoti visus startui reikalingus veiksmus. Kaip ir dauguma, verslą pradėjome pamažu. Aš paskyriau savo laiką deryboms su kavos aparatų bei įrangos tiekėjais, taip pat tyriau žalių pupelių pasiūlą, atranką, o Remigijus rūpinosi procesų vyksmu, prekių ženklo žinomumo didinimu bei plėtros galimybių paieška. Turbūt toks darbų pasiskirstymas ir lėmė, kad netrukus iš mikroverslo išaugome iki smulkios įmonės“, – sako A. Montvilas ir priduria, kad nuo pat įmonės įkūrimo ir netgi gerokai prieš tai kaip svarbiausią verslo aspektą akcentavo nuosavos kavos skrudyklos sukūrimą. Tačiau tokio objekto atidarymas užima nemažai laiko, todėl skrudykla Vilkaviškyje veikia šiek tiek daugiau nei metus.
 
Prasiskinti kelią

Nors kavos rinka Lietuvoje yra jauna ir auganti, dalyvių joje netrūksta. Kavos skrudintojų randasi vis daugiau. Auganti kavos kultūra, A. Montvilo vertinimu, skatina nuolatos tobulėti ir sparčiai judėti į priekį. „Savaime suprantama, kad atsirandantys nauji rinkos žaidėjai nesukelia pritarimo šūksnių. Tačiau mes tai priimame kaip normalią reakciją, kuri skatina judėti pirmyn ir įrodyti, kad atsidavimas idėjai ir maksimalus įsitraukimas gali prilygti dešimties metų veiklos istorijai. Pradėti savo verslą – tai visų pirma išeiti iš susikurtos komforto zonos ir sutelkti visą pasiryžimą prasiskinti kelią. Tam išties prireikia daug sunkaus darbo. Kavos skrudintojų atsiranda vis daugiau, todėl tampa nepaprastai svarbu išsiskirti ir pajusti kliento poreikius“, – apie iššūkius kalba „Coffee Cruise“ bendraįkūrėjis, vienu iš esminių savo įmonės sunkumų įvardijantis ir tai, kad, kaip daugumai pradedančiųjų, jiems svarbus prekių ženklo žinomumo ir matomumo didinimas. – Nors vietinių šviežios kavos skrudintojų nėra tiek daug, tačiau importuotos kavos daugiau nei apstu, todėl be didelio įdirbio ir tam skirtų išlaidų beveik neįmanoma tapti matomam.“
 
Kava – gyvenimo dalis

Įvertindami tai, kad kava yra vienas populiariausių gėrimų ir kone kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalis, šio verslo atstovai sako, kad dėl to jiems tik dar įdomiau stebėti besikeičiančią kavos kultūrą nacionaliniu bei tarptautiniu mastu, prisidėti prie šios kultūros skleidimo. „Orientuojamės į rūšines kavos pupeles, todėl kavos skonis yra toks, koks yra tų metų konkretaus regiono derlius, tokį ir pateikiame kliento verdiktui. Skonis nėra statiškas, kasmet jis gali šiek tiek kisti dėl klimato sąlygų ir tai savotiškai žavu. Pamėgta kava gali nušvisti naujomis, dar neatrastomis spalvomis, – sako A. Montvilas, siekiantis paneigti įsivyravusį požiūrį apie kavos skrudinimą Lietuvoje. – Daugumai atrodo, kad tinkamai kavą paskrudinti gali tik italai ir tikrai ne lietuviams tuo užsiimti. Visgi reikia pripažinti, kad kavos skonio suvokimas įvairiose šalyse skiriasi. Itališkam skoniui priimtina tamsus it naktis espresas su daug kreminės putos, o dažnas lietuvis mėgaujasi pilnesniais puodeliais juodos kavos ar pieniškais gėrimais. Kavos skrudinimas, visų pirma, lygus šviežiai kavai, o antra – tai regioninio skonio atrinkimas pagal susiformavusią kavos kultūrą bei įpročius.“
                                                                                                            
Pažinimas – kaip kruizas po pasaulį

A. Montvilas pabrėžia, kad „Coffee Cruise“ yra šviežiai skrudinamos kavos prekių ženklas, kuriuo norima pasakyti, kad skaniausios kavos paieškos – tai tarsi kruizas po platųjį pasaulį. Daugybė pasaulio kraštų gali žavėti, bet sugrįžti norisi tik į keletą. Mėgautis rūšine kava – tai kaip leistis į skonio kelionę, nes kiekviena arabika yra savita ir išskirtinė savo aromatu bei skoniu. Taip pat daugumai žinoma, kad kava auga ne tik Brazilijoje (ir tikrai ne Italijoje!), bet ir Indonezijoje ar Afrikoje, tad kavos pupelės, pasklidusios po visą pasaulį, išsiskiria ir įvairiausiomis skonio atmainomis. Su jomis, kruopščiai atrinktomis, šviežios kavos gamintojai ir siekia supažindinti. Šią žinią perteikia ir kraft stiliaus kavos pakuotė, iliustruota jūrinių motyvų elementais.
 
Vienas pagrindinių šio verslo pranašumų, anot kavos žinovo A. Montvilo, yra darbas su produktu, kuris kuria emocijas ir padeda užmegzti įdomius pokalbius: „Mes ne tik mėgstame pasakoti savo istoriją, bet ir trokštame išgirsti klientų istorijas. Neretai jos sufleruoja daug naujų idėjų. Todėl dažnai mūsų klientai tampa kur kas daugiau nei klientais, jie tampa draugais.“
 
Platus prekės ženklas

Kitas jaunų verslininkų sukurtas prekių ženklas „Coffee Loft“ – tai elektroninės ir fizinės parduotuvės pavadinimas, kuris apima visą siūlomą asortimentą: kavos aparatus, įrangą, „Coffee Cruise“ kavą bei kitus su kava susijusius priedus.
 
„Loftas – būtent taip ir įsivaizduojame savo kraft stiliaus kavai artimą erdvę – daug medžio ir natūralumo motyvų, malonaus netobulumo stilių, – sako A. Montvilas, papasakojantis dar ir apie svarbiausius verslo plėtojimo stimulus, kurie, jo nuomone, susiję su naujų idėjų generavimu bei jų pritaikymu, atidžiu rinkos pokyčių stebėjimu ir stipria, suinteresuota komanda. – Pagrindinis mūsų darbo principas suteikti klientui ne tik skanią kavą, bet ir kokybišką jos ruošimo įrangą, įvairius priedus, kurių gali prireikti ją gaminant: puodelius, termosines stiklines ar net šokoladą. Todėl mūsų asortimentas nuolat keičiasi ir plečiasi. Kavą vartoja bent dvi kardinaliai skirtingos kartos, jų kavos gėrimo įpročiai ir principai stipriai skiriasi, tad turime ne tik reaguoti į besikeičiančią vartotojų elgseną, bet ir numatyti galimus ateities scenarijus.“
 
Augimo spurtą svarbu suvaldyti

Augimas yra vienas svarbiausių tikslų įmonėse, tačiau, kad ir kaip būtų keista, ne mažiau svarbu jį suvaldyti, pripažįsta verslininkas. Jo įsitikinimu, augimas dėl augimo (arba plėtimosi) ilgalaikėje perspektyvoje gali lemti procesų nesuvaldymą ir pačios įmonės nestabilumą.
 
Šiuo metu procesų valdymas yra viena esminių veiklų pašnekovo įmonėje. Vertėtų paminėti ir konkurenciją rinkoje. „Nors rinka jauna ir besiformuojanti, tačiau jos dalyvių yra nemažai. Kasmet bendruose kavai skirtuose renginiuose pasimatome vieni su kitais ir kasmet kavininkų gretos didėja. Visgi teigti, kad rinka yra perpildyta, būtų nekorektiška. Kol kas, bent jau mano nuomone, kiekvienam dar tenka tas pyrago gabalėlis, tik dydis skiriasi. Taip, konkurencija yra pažangos variklis, skatinantis ne tik kovoti dėl kliento dėmesio, bet ir kurti ateities tendencijas“, – verslo dėsnius atskleidžia A. Montvilas.
 
Būkite tikri, kad norite

Žiūrėdami atgal, „Coffee Cruise“ kūrėjai jau gali paminėti, kur klydo, pavyzdžiui, per didelis atsargumas išsikeliant tikslus ar renkantis reikiamą techniką: „Planavome pirkti mažesnį skrudintuvą, bet nusipirkome didesnį. Šiandien jau ir šis mums kiek per mažas. Taip pat ir su kavos malūnu – nepraėjus nė metams, turėjome jį pakeisti didesniu ir įsigyti dar vieną, nes pristigome pajėgumų.“
 
Trys svarbiausi verslininkų patarimai dar būsimiems: „Būkite tikri, kad to norite, nes prireiks maksimalių pastangų ir įsitraukimo. Suburkite aplink save stiprių suinteresuotų žmonių komandą, kuri padės pasiskirstyti darbus ir veržtis į priekį. Ir pagaliau nebijokite drąsiau mąstyti ir bandyti įgyvendinti dar negirdėtas idėjas, nes tai gali tapti jūsų išskirtinumu.“

„Coffee Cruise“