Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Restoranų versle arba pletiesi, arba užsidarai

Ieva Zigmantaitė
2018-03-07 09:00:03
Prieš porą metų Šiaurės miestelyje atidaryto restorano „La Pasta Makaronų Namai“ įkūrėjai jam padovanojo ir brolį Senamiestyje „La Pasta Trattoria“. Restoranų pasaulyje tai gana sparti plėtra, tačiau vienas įkūrėjų Gediminas Jasas sako: „Restoranų versle arba pletiesi, arba užsidarai. Mes buvome nusiteikę plėstis.“
 
Nelengva pradžia, bet greita plėtra

Nors greita restorano „La Pasta Makaronų Namai“ plėtra iš Šiaurės miestelio į Senamiestį sufleruoja, kad tai padiktavo stulbinama sėkmė, G. Jasas pasakoja apie tai kiek kukliau: „Tik atidarius restoraną, jokio didelio ažiotažo nebuvo. Pirmaisiais mėnesiais buvo daug juodo darbo, kol atsiliepimai iš pirmųjų lankytojų sklido ir plito iš lūpų į lūpas didindami klientų ratą.“ Pašnekovas pabrėžia, kad restoranų, viešojo maitinimo įstaigų versle klientų atsiliepimai yra itin svarbūs. Bet kokia aktyvi rinkodara ir komunikacija sunkiai tai kompensuos.

Ne paslaptis, kad keliaudami naudojamės „TripAdvisor“ ar panašių kelionių svetainių rekomendacijomis. Rinkdamiesi maitinimo įstaigą gimtajame mieste, pasitikime draugų, kolegų nuomonėmis ar viešomis recenzijomis, kurias rašo šalies nuomonių lyderiai (angl. opinion leaders arba influencers). Vardais neminėsime, tačiau tikime, kad ne vienam teko girdėti, kaip po viešos recenzijos eilinėje užeigoje buriuojasi maisto smalsuoliai. Visa tai yra kitų nuomonės ir rekomendacijos, kurios daro didelę įtaką ir yra kelrodė žvaigždė būsimiems klientams. Tačiau teigiamų atsiliepimų bagažas – ne vienos dienos darbas.

„Nuomonių lyderių kvietimas visuomet yra savotiška rizika. Juk nežinia, kokie bus jų vieši atsiliepimai: gali patikti, bet gali ir nepatikti“, – teigia G. Jasas. Iš tiesų skonis subjektyvus dalykas, tačiau geriausia prevencija neigiamiems atsiliepimams yra kokybė viskame, ką patiria lankytojas.
 


Apie maistą išmanantį italą kviestų drąsiai

Senamiestyje atidarytame restorane „La Pasta Trattoria“ valgiaraštis kol kas labai artimas Šiaurės miestelyje esančio restorano patiekalų asortimentui, kuris per dvejus metus klientų jau žinomas, patikrintas ir teigiamai įvertintas, todėl naujojo restorano lankytojai žino, ko tikėtis. Pirmasis restoranas yra antrojo vizitinė kortelė. Tačiau greitu metu Senamiesčio restorano valgiaraštis bus papildytas naujais karštaisiais patiekalais ir įvairiais užkandžiais, nes vis dėlto šio restorano vieta, interjeras ir aplinka skiriasi. Tad pasinaudoti turima sėkme yra gerai, o pasinaudoti turima sėkme ir prisitaikyti prie aplinkos – dukart geriau.

„La Pasta Trattoria“ pirmiausia susijusi su itališku maistu, tačiau ne tik. Pasak G. Jaso, labai svarbu ir interjeras, aptarnavimas, atmosfera, šypsenos ir dvasia: „Maloniai pasisveikinti, šypsotis, laiku atnešti maistą ir gėrimus yra žinomi restorano verslo kanonai. Mes stengiamės padaryti daugiau, kuriame teigiamą emociją ir norime, kad klientas ją pajustų. Tai padaryti labai padeda mūsų personalas.“

Paklausus, kaip atrenkami darbuotojai, kurie spinduliuoja teigiamą emociją, pašnekovas pripažįsta, kad nėra tokio recepto, kurio visos sudedamosios dalys būtų paprastos. Viena aiškiausių yra tai, kad nereikia skubėti. „Leidžiame pas mus pabūti, padirbti, turime duoti laiko sau ir būsimam darbuotojui“, – apie darbuotojų atranką pasakoja pašnekovas. Tačiau nors įkūrėjai kukliai dalijasi receptu apie darbuotojų paieškas ir atrankas, rezultatai yra iškalbingi. Restorane dirba italė šefė Giulija, su svečiais bendrauja ir dažnai juos pasitinka Daniele, taip pat padavėju dirba dar viena mergina iš Italijos. Visi jie stipriai prisideda prie itališkos atmosferos stiprinimo.

Taigi, kartu sudėjus visus elementus, kurie iš skirtingų restorano kampų spinduliuoja Italijos šilumą, rezultatas puikus: savininkai čia drąsiai pasikviestų svečią, kilusį iš Italijos, kuris gimtinėje mėgavosi kokybišku ir skaniu maistu. Tad, kuriant restorano ar kitos maitinimo įstaigos reputaciją, svarbu žiūrėti ne į pavienes detales, o į jų visumą. Ne tik maistas, tačiau ir tai, kaip, kur, kokioje aplinkoje jis pateiktas, suteikia jam skonio. Be abejonės, ir tie, su kuriais kartu juo džiaugiatės.
 


Plėtra ne sezono metu

Naujasis restoranas „La Pasta Trattoria“ atidarytas sausio viduryje, kai lankytojų srautas nėra didelis. Visi Senamiesčio restoranai jaučia pagyvėjimą prasidėjus tikram pavasariui, atšilus orams, padaugėjus vaikštinėtojų mieste, tad sprendimas atidaryti sausio viduryje neatrodo labai racionalus. „Neturėjome tikslo greitai pulti į Senamiestį, iš lėto žvalgėmės vietų, tačiau aplinkybės susidėliojo taip, kad gavome patrauklų pasiūlymą ir turėjome apsispręsti čia ir dabar“, – paaiškina G. Jasas.

Nors restoranas atidarytas ne sezono metu, įkūrėjai maloniai nustebinti gana gausaus lankytojų srauto, įskaitant ir miesto, ir užsienio svečius. Prie to prisideda neįpareigojanti restorano aplinka, kuri tinka šeimoms, draugų kompanijoms ar atsitiktinai iš gatvės užsukantiems lankytojams. Erdvės viduje padalytos taip, kad skirtingų poreikių ir triukšmingumo kompanijos netrukdytų vienos kitoms, tai leidžia būti patraukliems įvairioms auditorijoms. Tiesa, visos jos turi bendrą bruožą – aistrą itališkam maistui.