Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Pasiūlė naujovę – aksesuarus iš plaunamo popieriaus

Loreta Lileikienė
2018-02-28 09:00:09
Praėjusių metų liepą gimusio prekių ženklo „Tata Paper“, pristatančio originalias rankines, kosmetines ir kitus aksesuarus, primenančius odą, tačiau gaminamus iš mums dar mažai girdėto plaunamo popieriaus, autorė – vilnietė Marija Silickaja-Šmatavičienė (28). Ji jau aštuonerius metus sėkmingai dirba vienoje iš komercinių Lietuvos televizijų ir sako visada norėjusi kažko, kas būtų tik jos, ir kad galėtų panaudoti savo dailės mokykloje sukauptus įgūdžius.
 
Menai, renginiai
 
Gimusi ir augusi Radviliškio mieste, ten baigusi gimnaziją ir muzikos bei dailės mokyklas, pašnekovė pasakoja jau nuo mažų dienų buvusi labai aktyvus vaikas. Ji niekada nesuprasdavo, kodėl bendraamžiai nieko nespėja, o ji spėja visur. „Man atrodė, kad kuo daugiau veiksi, tuo daugiau ir suspėsi“, – šypsodamasi dėsto M. Silickaja-Šmatavičienė, šiuo metu sėkmingai derinanti visas savo veiklas.

Kadangi visada jautėsi esanti „prie meno“, kaip tolesnius mokslus pasirinko kultūrinės veiklos vadybos bakalauro bei kultūros vadybos ir kultūros politikos magistro studijas. Nors iki šiolei to diplomo niekur neprireikė ir nereikėjo parodyti, jos pagrindinis darbas vis dėlto yra pagal profesiją. Dabar jau ne vienus metus televizijoje dirbanti moteris sako, kad net ir didžiausius televizijos projektus kurdama ji jautusi, jog visi jos veiksmai yra labai panašūs, todėl panoro kažko naujo.
 
Viskas tik iš popieriaus
 
Pusmetį gyvuojančio prekių ženklo „Tata Paper“ savininkė M. Silickaja-Šmatavičienė pasakoja, kad, keliaudama po užsienį, netyčia užsuko į vieną parduotuvę, kurioje praleido beveik valandą, nes negalėjo patikėti tuo, ką matė savo akimis. Viskas parduotuvėje buvo iš popieriaus. „Taip, popieriaus! Nuo batų iki rankinių, piniginių ir kitų įdomių daikčiukų. Po ilgo pokalbio su pardavėja teko keliauti namo. Kol atvykome į Lietuvą, jau buvau susisiekusi su keliais popieriaus platintojais, o jo pavyzdžiai jau keliavo pas mane. Užtruko, kol radau man tinkantį ir patinkantį popierių, tačiau jį radau“, – apie savo atradimus pasakoja kūrybinga ir naujoves mėgstanti naujo verslo sumanytoja, kuriai kol kas sunkiausia įtikinti lietuvius, kad popierius yra puikus dalykas. „Nuostabu, kad jį galima net skalbti!“ – susižavėjusi Marija.

Savo prekių ženklą aksesuarų kūrėja populiarina bendradarbiaudama su tinklaraščių kūrėjais bei partneriais: lietuviška kosmetika „Driu Beauty“, dalyvaudama mugėse, o jos ateities svajonė – atidaryti savo nedidelę parduotuvėlę Užupyje.
 
Bandymų keliu
 
Sukūrusi „Tata Paper“ gaminių liniją ir jiems parduoti skirtą elektroninę parduotuvę, M. Silickaja-Šmatavičienė kol kas savo veiklos nevadina verslu: „Tai labiau mano hobis, pomėgis, noriu, kad tai man neštų džiaugsmą.“

Pradėtas projektas teikia ne tik kūrybinio malonumo, bet ir sunkumų. Vienas iš jų – gaminių kaina. Pasak verslios moters, gaminiai nėra pigūs, reikia investicijų, nes popierius, kurį išsirinko, brangus, o siuvimo paslaugos – taip pat kainuoja. „Popierius stereotipiškai kelia asociacijas su pigesne preke, todėl tenka paplušėti įtikinant žmones, kad jis yra patvarus ir dėvimas kaip oda“, – sako M. Silickaja-Šmatavičienė, pati kurianti gaminių dizainą ir turinti kelias siuvėjas, kurios padeda įgyvendinti idėjas. Pasak jos, kūrybos procesas smarkiai neišsiskiria iš kitų – viskas vyksta bandymų principu, nes daug ko iš popieriaus pagaminti tiesiog neįmanoma: jis nėra lankstus, gana kietas, todėl daug pasiūtų gaminių atrodo ne taip, kaip vaizduotėje, ir tenka daug ką pergalvoti.
 
Ekologiškas sprendimas
„Popierius, kurį atsirinkau aš, gaminamas iš kultivuojamo pluošto. Tai reiškia, kad tam nėra specialiai kertami medžiai – tai augalų šaknys, išsijojamos ariant žemę.“
M. Silickaja-Šmatavičienė.
„Tata Paper“ kūrėjai svarbu, kad prekių ženklas būtų susijęs su ja pačia, jos istorija. „Vieną dieną važiuodama mašina prisiminiau vaizdinį iš vaikystės – kaip mano tėtis pakuoja įvairius maisto produktus į rudą popierių ir krauna juos į šaldytuvą, tvirtindamas, kad taip produktai išlieka ilgiau švieži nei supakuoti į maišelį. Taip ir gimė mintis pavadinti savo gaminius „Tėčio popieriumi“, – pavadinimo atsiradimo istoriją pasakoja Marija. Pati verslo idėja, kai ją papasakojo draugams ir artimiesiems, prisimena ji, sulaukė visokių reakcijų, tačiau didžioji dalis labai domėjosi ir ragino kuo skubiau pradėti, nes, pasak pašnekovės, pasaulyje šis plaunamas ir visiškai ekologiškas popierius jau seniai nebe naujiena, todėl tik laiko klausimas, kaip greitai tai taps mada Lietuvoje.

„Šiuo metu ekologija, gamtos saugojimas yra vienas labiausiai akcentuojamų dalykų pasaulyje. Popierius, kurį atsirinkau aš, gaminamas iš kultivuojamo pluošto. Tai reiškia, kad tam nėra specialiai kertami medžiai – tai augalų šaknys, išsijojamos ariant žemę. Būtent iš jų ir yra spaudžiamas šis popierius. Jis dar papildomai rauginamas, kad būtų galima išgauti įvairias faktūras ir, žinoma, atsparumą vandeniui“, – aiškina ji.
 
Siekia sudominti odos alternatyva
 
Įsitraukusi į „Tata Paper“ reikalus M. Silickaja-Šmatavičienė sako tiesiog norinti supažindinti lietuvius su šia smagia naujiena, kuri gali būti naudojama taip pat ilgai kaip oda. „Kaip pati sakau, daiktai, pagaminti iš šio popieriaus, kaupia jūsų istoriją. Jie glamžosi, šlampa, bet išlieka tokios pat formos, jie prisitaiko prie jūsų kelionių, yra labai lengvi. Būtent tokių ypatybių pasigesdavau iš kitų gaminių ir atradusi šį plaunamą popierių atradau ir jas, – pasakoja Marija ir nori tais atradimais pasidalinti su kitais, o tai stengiasi daryti dalyvaudama mugėse ir parodose: – Visada užmerkiu kosmetinę ar kokį kitą daiktą į vandenį, kad klientai galėtų įsitikinti – daiktai netirpsta. Visi jie gaminami rankomis, todėl yra vienetiniai, nesikartojantys. Manau, kad mano klientas yra žmogus, kuris mėgsta pirkti daiktus, perteikiančius mintį“, – sako M. Silickaja-Šmatavičienė.

Jai patinka matyti žmones mieste su jos sukurtomis kuprinėmis, labai smagu gauti atsiliepimų iš klientų. „Džiaugiuosi tuo, kad parduodu jų tiek ir galiu toliau vystyti „Tata Paper“, kurti vis daugiau. O ar atsipirks? Ar galėsiu gyventi iš „Tata Paper“? Pakalbėsime po kokių penkerių metų. Tikiuosi, dar galėsiu tuo metu jus nustebinti“, – kalba moteris.

Pradedantiesiems savo verslą ar projektą ji linki nenuleisti rankų! „Ne viskas pasiseka iš karto, ne viskas pavyksta taip, kaip yra sumanyta, bet, jei labai nori ir daug dirbi – laukia sėkmė“, – įsitikinusi „Tata Paper“ kūrėja M. Silickaja-Šmatavičienė.

„Tata Paper“