Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Siuvimo laboratorija tiems, kurie nemėgsta standartų

Inga Rauluševičienė
2018-02-14 09:00:32
Marijampolietė Rūta Priven-Vaitkevičienė (29), įgijusi organizacijų vadybos magistrą, besidžiaugianti kelerių metų motinyste ir savo gyvenimo neįsivaizduojanti be visuomeninės veiklos ir kūrybos, kuri ją lydi nuo vaikystės, pasiryžo įkurti saviraiškai skirtą erdvę – prekių ženklo „PRūta“ laboratoriją.
 
Polinkis siūti išryškėjo jau vaikystėje

Prekių ženklu „PRūta“ netoli nuo miesto centro įkurta laboratorija neseniai atšventė veiklos pradžią, kuri tesiekia dviejų mėnesių laikotarpį. Verslo savininkė kuria eskizus, modeliuoja, rūpinasi įvaizdžio detalių subtilumu ir siuva pati, o save apibūdina kaip ūmaus charakterio ir aktyvaus gyvenimo būdo asmenybę. Ilgainiui tai ėmė šiek tiek trukdyti dirbti komandinį darbą, todėl teko svarstyti apie kitokius saviraiškos būdus.

„Visada tryškau perdėtu entuziazmu ir savotišku altruizmu. Aplinka, kurioje veikiau, sunkiai tai galėjo suprasti. Komandinis darbas tapo vis sudėtingesnis, tad, baigus studijas, įnikus į mamos ir buitinės kasdienybės vaidmenis, vien to nepakako savirealizacijai. Norėjosi nuosavos erdvės kūrybai. Be to, priėjau tokį amžiaus etapą, kai subsidijos teritorinės darbo biržos savarankiško užimtumo programoje verslui finansuoti buvo skiriamos iki 29 metų, tad teko pasirinkti dabarties akimirką ir apsispręsti greitai: arba kurti verslą, arba ne. Nusprendžiau pasinaudoti galimybe“, –verslo pradžią prisimena įkūrėja. R. Priven-Vaitkevičienė nuo mažens turėjo polinkį atsiskleisti įvairiose kūrybinėse plotmėse, o pradžia buvo vaikiška, svajinga, sentimentali, nes pirmas siuvinio modelis buvo suknelė, skirta mamai.
 
Išskirtinumas turi savo kainą

„PRūta“ yra orientuota į originalumą, spalvas, ekstravaganciją mėgstančias klientes, nenusibrėžusias savo aprangos taisyklių. Laboratorijos savininkės teigimu, siuvama gali būti iš tos pačios medžiagos, pavyzdžiui, neopreno, bet drabužio individualumas pabrėžiamas specialiai sukuriamu simboliu, aksesuaru, sukirpimu ar dizainu ir tai yra tas prekių ženklo „PRūta“ išskirtinumas, kuris turi savo įkainį. Nors pati idėja gyvuoja jau metus, bet ji įgyvendinta staiga, daug negalvojant. Sudėtingas biurokratinis mechanizmas atėmė laiko, kuris galėjo būti skirtas kūrybai, tačiau šeimos, bičiulių ir institucijų palaikymas padėjo pasiekti tikslą, o šiuo metu labiausiai džiugina pasiuvamų modelių rezultatai ir patenkintos klientės, sugrįžtančios su naujomis rekomendacijomis.

Klientai, kuriems negalioja standartai

Eksperimentuoti nebijanti laboratorijos įkūrėja skatina nesirinkti aprangos standartų, vengti taisyklių ar apibrėžtumo ir rinktis kokybę atitinkančią kainą. Dažniausiai pirkėjai ateina per artimos aplinkos rekomendacijas, o naujos idėjos jau yra įvertintos ir sugrįžta tais pačiais ar naujais klientais atgal. Nors siuvama ne taip seniai ir visas darbo indėlis skiriamas individualiems, mažmenos užsakymams, tai ypač lavina patį siuvimo proceso tobulinimą ir kliento lūkesčių įgyvendinimą. „Neretai kreipiamasi tiesiog dėl konsultacijos viršutinio drabužio dizaino, stiliaus srityse, o moterys džiaugiasi, kai paprastas eskizas popieriuje įgauna originalios suknelės ar sijono pavidalą“, – jau apčiuopiamais veiklos rezultatais dalijasi R. Priven-Vaitkevičienė.
 
Sujungs dvi mėgstamas veiklas į vieną
„Jau vykdoma partnerystė ir dalyvaujama socialiniuose projektuose, panaudojant ilgalaikę patirtį visuomeninėje veikloje, užmegztus ryšius.“
R. Priven-Vaitkevičienė.
Drabužių linijos versle konkurencija didelė ir mūsų mažame regione, tad ieškoma būdų, kaip pritraukti naujų klientų, o tam jau naudojamos priemonės, tokios kaip dovanėlės įsigijus gaminį, t. y. iš medžiagų likučių sukuriamas aksesuaras ir unikalus aprangos detalių dizainas. „Jau vykdoma partnerystė ir dalyvaujama socialiniuose projektuose, panaudojant ilgalaikę patirtį visuomeninėje veikloje, užmegztus ryšius su klubu „Lions“, vaikų dienos centrais ir visuomenine organizacija „Gelbėkit vaikus“. Tai ne tik skatins ženklo „PRūta“ žinomumą, bet ir teiks įvairiapusę naudą kitoms institucijoms ar įmonėms“, – apie ateities užmojus prasitaria „PRūta“ įkūrėja.
 
Ateityje edukacinis projektas šeimoms

Planuojama praplėsti siuvinių asortimentą aksesuarais, smulkia bižuterija ir siuvinėjimu ant pageidaujamo drabužio. Netolimoje ateityje bus surengtas edukacinis projektas šeimoms, kuriame bus sočiai veiklos ne tik suaugusiesiems, bet ir mažiesiems. „PRūtos“ laboratorijoje vyks savotiškos kūrybinės dirbtuvės, kuriose bus suteikta galimybė kiekvienam užeiti ir ką nors sau pasigaminti. Tai bus minimali gamyba, daugiau susitelkiama į drabužio puošybos elementų derinius. Reikės tik noro ir nusiteikimo, nes darbo vieta, žaliavos, priemonės bus parūpintos visiškai nemokamai“, – apie būsimą projektą pasakoja R. Priven-Vaitkevičienė.

Linkėdama drąsos būsimiems verslininkams, prekių ženklo „PRūta“ savininkė pataria pasitikėti savo idėjomis: „Kiekvienas verslininkas turi būti bent šiek tiek pačiuožęs ir nebijoti paties savęs, pasitikėti ir tikėti tuo, ką daro, tada viskas atrodo paprasta. Jokiu būdu nebijoti kritikos, o ją tinkamai vertinti.“