Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

Jauno verslo iššūkiai ir galimybės Airijoje

Kristina Augustinaitė
2017-02-27 09:00:42
Kuriant verslą užsienyje, dažnai kyla klausimų, kaip pelnyti vietos gyventojų pasitikėjimą ir įsitvirtinti didesnėje rinkoje. Apie tai, kaip sėkmingai konkuruoti su vietos gamintojais ir sulaukti investicijų grąžos Airijos rinkoje, pasikalbėjome su „Vilniaus duonos“ komercijos direktoriumi Gražvydu Jukna ir Lietuvos ambasados Airijoje patarėja Virginija Umbrasiene.
 

Prekybos sektorius klesti

„Airiją pavadinčiau sėkminga prekybine šalimi. Verta pabrėžti, kad mažmeninė prekyba yra viena didžiausių verslo šakų ir didžiausia pagal ten dirbančių darbuotojų skaičių“, – sako G. Jukna. Pašnekovo teigimu, šioje rinkoje veikia tarptautiniai mažmeninės prekybos tinklai, tokie kaip „Tesco“, „Lidl“, „Aldi“, „Spar“ ir kiti, tad prekyba kaip ūkio sektorius išgyvena gerus laikus ir stabiliai auga kiekvienais metais. „Vilniaus duonos“ komercijos direktorius įsitikinęs, kad, nors airiai mėgsta tai, kas sukurta Airijoje, konkuruoti su vietos gamintojais įmanoma, tačiau tai reikia daryti išmintingai. Dar vienas svarbus aspektas, į kurį dėmesį atkreipia G. Jukna, yra augantis Airijos gyventojų skaičius, kuris artėja prie 5 milijonų. Labiausiai prie gyventojų pokyčio prisideda imigracija, o lietuvių Airijoje gyvena apie 40 tūkstančių.
 
Pasitikėjimas ir ilgalaikiai verslo santykiai
„Jei norite pradėti prekybą Airijoje, pirmiausia nuvykite ten. Apsidairykite, supraskite vietos rinką ir tai, ką norite parduoti.“
G. Jukna.
„Planuojantieji prekybą Airijoje turėtų pradėti nuo visiškai paprastų dalykų. Reikia rasti atsakymus į šiuos klausimus: ką siūlau? Kodėl tai galėtų būti įdomu Airijos vartotojui? Kodėl tai galėtų būti įdomu Airijos prekybininkui? Kiek esu pasiruošęs investuoti laiko ir pinigų?“ – vardija „Vilniaus duonos“ komercijos direktorius. Pasak G. Juknos, atsakymai į šiuos klausimus leis parengti planą, kaip prekės ar paslaugos pasieks Airijos vartotojus. Pašnekovas įsitikinęs, kad tvari prekyba bet kurioje valstybėje yra pagrįsta pasitikėjimu ir ilgalaikiais santykiais. Tai įdirbis, kuris trunka ne vienus metus. Pasak „Vilniaus duonos“ komercijos direktoriaus, įsitvirtinant naujoje rinkoje, sunkiausia yra pati pradžia: prireikia didelių investicijų į rinką, kyla daug klausimų ir neaiškumų, tačiau svarbu išlaukti. Pašnekovas tvirtina, kad pirmuosius trejus metus reikia skirti tik investicijoms, vėliau įvyksta lūžis ir ketvirtaisiais metais jau gaunama grąža. Todėl trumpas G. Juknos patarimas jauniems verslininkams skamba taip: „Jei norite pradėti prekybą Airijoje, pirmiausia nuvykite ten. Apsidairykite, supraskite vietos rinką ir tai, ką norite parduoti. Tik tai atlikę, imkite ieškoti partnerių, su kuriais norite šioje šalyje dirbti.“
 
Gera reputacija

Lietuvos ambasados Airijoje patarėja Virginija Umbrasienė (nuotr. kairėje) pabrėžia, kad Airijos rinka skiriasi nuo Europos rinkos, nes ji susieta su Jungtinės Karalystės rinka. „Eksportavimas ir importavimas Airijoje vyksta per Jungtinę Karalystę, todėl pirmiausia verslo ryšius reikia pradėti megzti nuo Londono“, – sako pašnekovė ir priduria, kad sprendimas dėl „Brexit“ Airijoje sukėlė juntamą nerimą, tačiau šalies ekonomikos augimas išlieka stabilus ir verslininkams nėra pagrindo nerimauti.
 
Lietuvos ambasados Airijoje patarėja atkreipia dėmesį, kad lietuviai verslininkai Airijoje turi gerą vardą – čia jie garsėja savo įgūdžiais, meistriškumu ir žiniomis. Nors Airijoje yra daug smulkių verslų, V. Umbrasienė pripažįsta, kad įeiti į didžiąją rinką sudėtinga, nes airiai teikia pirmenybę vietos gamintojų produktams, be to, istoriniai saitai su Jungtine Karalyste taip pat apsunkina kitataučių įsitvirtinimą versle.