Kategorijos
Visi Verslas Klausimai TOP MOTERYS Renginiai Startup Idėjos E.Įrankiai Video Pilna svetainė
Verslas
Array
(
    [articles.php?id=8] => Verslas svetur
    [articles.php?id=9] => Verslo idėja
    [articles.php?id=10] => Verslo gidas
    [articles.php?id=11] => Mano verslas
    [articles.php?id=12] => Verslo sąlygos
    [articles.php?id=13] => Sėkmės istorijos
    [articles.php?id=14] => Franšizė
)
Verslas svetur Verslo idėja Verslo gidas Mano verslas Verslo sąlygos Sėkmės istorijos Franšizė

„Facebook“ rinkodaros gudrybės veda atgal į ateitį

Simona Kvederytė
2017-01-02 13:00:27
„Atgal į ateitį, arba Kas mūsų laukia socialiniame tinkle „Facebook“ 2017 metais?“ – tokį klausimą formuluoja kūrybinės agentūros „Cocos“ direktorius ir kūrybos vadovas Mantvydas Leknickas. Taip jis pabrėžia idėją, kad paveikiausia komunikacija socialiniame tinkle paremta senais ir patikrintais metodais. Informatyvumas, aiškumas, originalumas ir drąsumas – tai, kas 2017 m. patrauks vartotojų dėmesį.
 
Naujos tendencijos

M. Leknickas sako, kad jau pernai socialiniame tinkle „Facebook“ ryškėjo naujos tendencijos, kurios itin aktualios taps 2017 metais. Esą reklaminiai tekstai paveikūs bus tik tada, kai juos įmonės nutaikys į konkrečią auditoriją. Arba atvirkščiai – efektyviausiais laikomi jokios pardavimo užuominos neturintys, išskirtinio, stebinančio ir drąsaus, bet vartotojo neįžeidžiančio turinio tekstai.

„Kiekvienas prekių ženklas turi žinoti, ką veiks socialiniame tinkle „Facebook“. Jei čia norės parduoti, greitų konversijų gali nesitikėti. Greičiau veikia prekių ženklo stiprinimas. Tai daryti padeda komunikacija socialiniame tinkle. Tad čia norės būti vis daugiau prekių ženklų“, – prognozuoja pašnekovas.

Be to, daugeliui prekių ženklų pardavimų didinimas socialiniame tinkle „Facebook“ taps nebe tokiu svarbiu tikslu. Pirmenybė bus teikiama prekių ženklui stiprinti.

Komunikacijos socialiniuose tinkluose specialistas taip pat sako, kad organinis pasiekiamumas sparčiai krinta ir daugumai prekių ženklų greitai jis teiks itin mažai naudos. Tad pinigus reklamai teks krapštyti visiems. Tačiau protingos investicijos gali gana greitai atsipirkti. Reklama pasieks daugiau vartotojų, jei bus orientuota į tikslinę auditoriją.
 
Aiškios ir išskirtinės žinutės
„Facebook“ įrašuose skelbiamos žinutės turi būti ne tik gražios ir linksmos, bet ir aiškios. Neinformatyvūs, nesuprantami tekstai nepatrauks žmonių.“
M. Leknickas.
M. Leknicko teigimu, prekių ženklų komunikacija socialiniuose tinkluose turėtų grįžti atgal į ateitį. Tai reiškia, kad norintieji pavergti vartotojų širdis bei protus neturėtų išradinėti dviračio. Jis jau egzistuoja. Sėkmę pasiekti padės jau patikrinti metodai, taikomi nuo „Facebook“ neatsiejamoje turinio rinkodaroje.

„Pirmiausia „Facebook“ įrašuose skelbiamos žinutės turi būti ne tik gražios ir linksmos, bet ir aiškios. Neinformatyvūs, nesuprantami tekstai nepatrauks žmonių. Be to, jie reklamos nesusies su prekių ženklu, tad tikslas nebus pasiektas“, – įsitikinęs pašnekovas.

Socialiniame tinkle pasiteisinti gali ir drąsūs posakiai, komentarai, įrašai. Taip galima patraukti dėmesį ir pademonstruoti bebaimiškumą išsiskirti.
 
Kalbėti apie rinkos aktualijas

„Facebook“ įrašuose reikia išskirti ir geriausias prekių ženklo ypatybes. Jei savo darbuotojams nesiūlo didelio atlyginimo, gal gali suteikti puikią aplinką dirbti? O gal įmonė palaiko rūšiavimą ir turi tam skirtą įrangą? Visa tai galima pademonstruoti ne tik tekstu, bet ir nuotraukomis, vaizdo įrašais.

Be to, profilyje turėtų atsirasti ir įžvalgų apie rinkoje svarbius klausimus. Reikia kalbėti apie tai, ką vartotojas, užsukęs į socialinį tinklą, nori rasti, t. y. aktualius dalykus. „Pavyzdžiui, kelias dienas Vilniuje buvo itin slidu. Vienos įmonės, su kuria dirbome, „Facebook“ profilyje paskelbėme įrašą – slidumą susiejome su draudimo paslaugomis. Tai ir yra ta socialinių tinklų komunikacija – kalbama, kas šiandien vyksta. Svarbu tai daryti originaliai“, – subtilybes aiškina pašnekovas.

Dažniausiai savo tikslo nepasiekia konkursai. Juose dalyvaujantys žmonės tampa puslapio sekėjais tik tam, kad gautų nemokamą daiktą. Jo niekada nepirktų.

Taip pat nebeveikia ir įkyrus savo prekių piršimas. Ne tam žmonės naudojasi „Facebook“. Čia laiką leidžia norėdami pailsėti, pamatyti ar perskaityti įdomių dalykų.
 
Laukiama techninių naujovių

M. Leknickas mano, kad „Facebook“ sparčiai vystysis. Jis Lietuvoje turi 1,3 mln. vartotojų, pasaulyje jų yra daugiau nei milijardas.

Jau pernai „Facebook“ kūrėjai pateikė nemažai naujovių. Atsirado galimybė sujungti puslapius, turėti visiems vartotojams matomas paskyras.

Svarbus aspektas – „Facebook“ ir „Instragram“. Jau dabar „Facebook“ galima matyti nuotraukų ir vaizdo dalijimosi platformos statistiką. Tokia integracija turėtų būti didinama. Šios dvi platformos gali ateityje tapti viena platforma.

Pasak M. Leknicko, sunku prognozuoti, kiek ir kokių naujovių šiemet bus pristatyta „Facebook“. Apie tai niekas iš anksto neįspėja.

„Vis dėlto tikiuosi, kad 2017 m. bus pristatyta mažiau žaisliukų ir daugiau tikrų naudą teikiančių atnaujinimų. Pavyzdžiui, vaizdo reklama. Rodomas jos peržiūrų skaičius. Tačiau jis nėra tikslus. Ne paslaptis, kad visai neseniai „Facebook“ pripažino dalį duomenų klastojęs. Tad tikiuosi, kad jie pradės aiškiai rodyti vartotojams, kur išleidžia pinigus, kokia jų grąža“, – viliasi kūrybinės agentūros „Cocos“ vadovas.